Příznivce elektrických vozidel bude určitě zajímat Bohemia Eco Energy Regularity, která je letos součástí Phoenix Contact České Trophy v ecoRally. Tato soutěž je rozdělena do tří kategorií, kromě jízdy pravidelnosti také pohár ve spotřebě a hodnocení značek.
(proklikni prezentaci k životu... .)
Po několika letech se Bohemia ECO energy Regularity vrací do českého seriálu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally. Tím se stává letošním třetím podnikem, který se do konečného hodnocení tohoto šampionátu započítává, protože Valašská regularity rally byla zrušena. Bohemia ECO energy Regularity je už několik let tradiční součástí Bohemia Rally Mladá Boleslav a je potěšitelné, že je opět zařazena do české trofeje ecoRally.
Já jsem měl to štěstí, že mne oslovil můj kamarád Jirka Hladík, velký propagátor elektromobility, abych mu v letošním ročníku dělal co-pilota ve Škodě Enyaq RS iV.
Škoda Enyaq Coupé RS iV
17,2 - 18,1 kWh/100km El. spotřeba.
1° Převodovka 4x4.
Maximální rychlost 180 km/h.
Palivo elektřina.
Emise CO2 0 g/km.
Kapacita baterie 82,0 kWh.
Novinka vychází z tři roky staré ženevské studie Škoda Vision iV, proporce připomínající kupé a oslnivé dynamické parametry měly za úkol důrazně připravit veřejnost na nástup elektromobility. Sériové provedení se od standardního Enyaqu iV kromě tvaru karoserie liší zejména leskle černými akcenty, členitější přídí a standardně dodávanou prosvětlenou maskou chladiče Crystal Face. Interiér vyniká vpředu sportovními sedadly s výraznou boční oporou v bocích i ramenech a integrovanými hlavovými opěrkami a čalouněním kombinací kůže a Alcantary s kontrastním žlutým prošíváním.
Po stránce pohonu Enyaq Coupé RS iV vychází z modelu Enyaq iV 80x. Základem jsou tedy největší dostupný akumulátor s maximální kapacitou 82 kWh a 150kW motor vzadu, doplněný 80kW elektromotorem vpředu. Pouze nastavení systému umožnilo posunout celkový výkon ze 195 na 220 kW, což sice při zrychlování zaznamenáte, ale 300 benzínových koní se pocitově chová jinak…
Hodnocení této disciplíny je rozděleno na kategorii jezdci, pohár ve spotřebě a hodnocení značek. Pořadatelé doplnili uvedené kategorie o samostatně hodnocenou zkoušku v Sosnové, která se do celkových výsledků nezapočítává, ale je vítaným zpestřením pro startující posádky.
„Jsme rádi, že se Bohemia ECO Energy Regularity vrací do Phoenix Contact České Trophy v ecoRally, a to především kvůli krásným a náročným tratím, které vedou po historických trasách Rally Škoda a Bohemia Rally. Krásných třináct zkoušek o délce v součtu 240 kilometrů včetně noční sekce. S přejezdy jsme najeli téměř 480 kilometrů. Vyvrcholením podniku byla více než padesátikilometrová závěrečná zkouška, která prověřila umění všech posádek a rozhodla o výsledcích celé soutěže.
Parc fermé s nabíjecími stanicemi od technologického partnera, společnosti Phoenix Contact, bylo umístěno přímo na Náměstí Dr. Edvarda Beneše v Liberci, kde si mohli návštěvníci všechna soutěžní elektrická auta v klidu prohlédnout.
„Součástí Bohemia Eco Energy Regularity byla také velice atraktivní kategorie VIP. Ta byla určena známým osobnostem, které usedli za volant moderních vozů s elektrickým pohonem a vyzkoušeli si na vlastní kůži nástrahy jízd pravidelnosti s velmi přesným měřením. Bonusem pro startující posádky bylo nízké startovné, které jsme mohli ponechat na minimální úrovni díky velké podpoře Libereckého kraje,“ doplnil Petr Pavlát, ředitel soutěže Bohemia Rally Mladá Boleslav.
Rád jsem se této Bohemia Eco Energy Regularity Rally 2023 zúčastnil. Sám jezdím také elektromobilem, ale s tak výkonným elektrickým vozem jsme dosud tu čest neměl... . Možnost otestovat ve třech dnech Škodu Enyaq RS iV však stála za všechny útrapy tohoto horkého víkendu!
Standa Berkovec
(proklikem se obrázek zvětší)